Fraudă online, în numele CEC Bank: NU dați click pe opțiunea „reactivează contul”!
O nouă campanie de fraudă online a fost demarată în numele CEC Bank. Utilizatori care nici măcar nu sunt clienți ai acestei bănci au primit mail-uri prin care au fost informați că le-a fost dezactivat contul și sunt îndrumați să îl… reactiveze. NU dați click pe acea opțiune!
În cazul în care ajung sunteți țintele fraudării conturilor bancare, specialiștii din domeniu au oferit câteva sfaturi:
„Problematica fraudării conturilor, a cardurilor sau furtul datelor personale atrage o mare responsabilitate atât din partea consumatorilor, cât şi a băncilor. Consumatorilor le recomandăm să îşi verifice mai des contul, mai ales în această perioadă. Dacă nu au aplicaţii de online banking prin care pot face acest lucru de la distanţă, o metodă ar fi şi accesarea serviciilor de notificare prin sms a plăţilor efectuate din cont. Chiar dacă acest lucru ar presupune un comision perceput de bancă, paza bună trece primejdia rea în astfel de cazuri, iar beneficiile sunt incontestabile. Apoi, dacă au observat că le-au dispărut bani din cont, să anunţe imediat banca şi Poliţia şi să formuleze un refuz la plata pe care o consideră frauduloasă. Băncile au responsabilitatea să rezolve cât mai repede cererile de refuz la plată venite din partea consumatorilor, astfel încât plăţile efectuate în mod nelegitim să nu fie procesate şi banii să nu fie transferaţi din conturile consumatorilor. Recomandarea noastră este ca instituţiile bancare să îşi optimizeze procedurile pentru blocarea plăţilor sesizate de consumatori ca fiind frauduloase. Aceste cereri care reclamă fraude ar trebui semnalizate şi filtrate pe toate canalele băncilor de relaţionare cu clienţii, fie că vorbim de call-center, e-mail, chat sau pagini de reclamaţii. În plus, ar fi indicat ca băncile să menţioneze într-un loc cât mai vizibil pe site-urile proprii în cât timp recomandă consumatorilor să transmită refuzul de plată pentru situaţii în care aceştia sesizează tentativa de fraudare a propriilor conturi”, a afirmat Alexandru Păunescu, reprezentantul BNR în Colegiul de Coordonare al CSALB.