InfoCons lansează Pașaportul Consumatorului din țările NATO
InfoCons lansează, cu ocazia aderării Finlandei la NATO, Paşaportul Consumatorului din ţările NATO, prin care cetăţenii au acces direct în limba maternă la toate informaţiile referitoare la protecţia consumatorilor, de securitate şi siguranţă.
„Protecţia consumatorilor de securitate devine mai importantă în actuala conjunctură socio-economică şi geopolitică, fiind o problemă stringentă a zilelor noastre. Cetăţenii, în calitatea lor de consumatori, au dreptul la securitate şi încredere. Aplicaţia InfoCons este destinată tuturor cetăţenilor din ţările membre NATO, dar şi militarilor din teatrele de operaţiuni pentru a avea un mijloc simplu, facil şi în limba maternă cu privire la accesul nemijlocit la numerele de urgenţă din fiecare ţară, alertele rapide pentru produsele alimentare şi nealimentare, cât şi informaţii cu privire la alegerea produselor în vederea creşterii gradului de încredere a militarilor. Astfel, Aplicaţia InfoCons este un mijloc de rezilienţă în spiritul noilor încercări, dar şi a drepturilor fundamentale apărate de alianţa NATO”, se menţionează în comunicat.
Aplicaţia Paşaportul Consumatorului este disponibilă inclusiv în limba ucraineană, fiind mai mult decât necesar în această perioadă delicată pe care o traversăm, subliniază reprezentanţii infoCons. Fiind un instrument dezvoltat în mod transparent şi independent, unic la nivel internaţional, Aplicaţia InfoCons este disponibilă în 33 de limbi, pentru facilitarea informării directe, concise şi corecte pentru consumatorii din întreaga lume.
În Aplicaţia Gratuită InfoCons, lista cu toate numerele utile şi de urgenţă la nivel local, naţional şi internaţional este denumită „SOS”, fiind un acronim universal valabil. În urma selectării, numerele utile şi de urgenţă apar în limba engleză şi limba ţării selectate. SOS cuprinde numere precum: Ambulanţă, Poliţie, Protecţia Consumatorilor, Pompieri, Poliţia de Frontieră, Turism, Direcţii de Sănătate Publică, Primărie, Mediu, Telecomunicaţii etc.
În conformitate cu Carta Naţiunilor Unite şi a Drepturilor Cetăţeneşti, cât şi cu reglementările internaţionale şi europene privind accesul transparent la informare, informaţie şi reclamaţii, Paşaportul Consumatorului este soluţia unitară, la nivel global, prin care cetăţenii, în calitatea lor de consumatori, au la dispoziţie toate mecanismele specifice protecţiei consumatorilor, se subliniază în comunicat.
„În contextul actual, accesul direct, gratuit şi nemijlocit la informare cu privire la soluţionarea unor probleme imediate de tip acces la numere de telefon de urgenţă, trebuie să fie o normalitate indiferent de etnie, sex, vârsta, religie, cetăţenie şi în acest considerent InfoCons aduce în premieră, la nivel global, prima soluţie unitară prin care cetăţeanul poate avea acces direct, simplu şi eficient la numere de telefon de urgenţă în cadrul Aplicaţiei inovative, unice la nivel global, InfoCons“, a declarat Sorin Mierlea , preşedintele InfoCons.