Percheziții DNA la Aeroportul Otopeni. Mai multe persoane duse la audieri

Procurorii DNA fac, marți, percheziții la Aeroportul Henri Coandă, la firmele care administrează magazinele duty free și pe cele care comercializează mâncare, fiind vizată modalitatea de încheiere a contractelor de închiriere și prelungirea lor, informează „Adevărul”. Surse judiciare au declarat pentru sursa citată că se investighează posibile fapte de trafic de influență în legătură cu obținerea contractelor de închiriere pentru spațiile respective și cu prelungirea acestora. Este vorba despre zona magazinelor duty free și despre cea în care se comercializează mâncare.

Mai multe persoane urmează să fie duse la sediul DNA, fiind vorba, în principal, despre administratorii societăților care funcționează în spațiile din incinta aeroportului. Puterea.ro scria, în 2021, că, potrivit unui răspuns al Companiei Naționale Aeroporturi București, pe Aeroportul Otopeni sunt 87 de spații comerciale, dintre care 56 în zona cublică, iar 31 în cea restricționată, cu suprafețe cuprinse între 1 metru pătrat și 500 de metri pătrați. Sursa citată menționa că gradul de ocupare al spațiilor era la acel moment de 98%.

În 2021, Consiliul Concurenței a dat amenzi de aproape 7 milioane de lei firmelor care închiriau spațiile respective.

Consiliul Concurenței a sancționat cu 6,9 milioane lei (aprox. 1,4 milioane euro) șase companiicare oferă servicii de alimentație publică (food & beverage) în incinta Aeroportului InternaționalHenri Coandă București pentru fixarea prețurilor.Aeroportului Internațional Henri Coandă Bucureștia a încredințat, în exclusivitate, companiei Dnata Catering gestionarea spațiilor cu destinație pentru alimentație publică. La rândul ei, Dnata Catering a încheiat acorduri de subcontractare cu Food & Beverages Managament, cuTrotter și cu City Cafe Express (ambele din grupul City Grill), precum și cu Primero BusinessConsulting (în prezent, Land of Util Tehnology) și RBK Property Management.În urma investigației declanșate din oficiu în iunie 2019, Consiliul Concurenței a constatat căaceste companii și-au coordonat politicile comerciale în materie de prețuri, discounturi,promoții atât prin clauzele contractuale, cât și printr-o serie de proceduri și prin modalitatea dederulare a relațiilor contractuale, astfel încât să își alinieze constant prețurile pentru serviciileoferite pasagerilor din aeroport.În acest fel, concurența prin preț a fost restricționată, iar pasagerii din aeroport nu au avutposibilitatea de a plăti un preț mai mic decât cel stabilit în comun de toți cei din piață sau de aalege serviciile în funcție de preț „, transmitea instituţia, în martie 2021.

Spread the love

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *