România face licitație pentru vehicule grele de luptă pentru infanterie: Trei mari companii se bat pentru contractul de 3 MILIARDE de euro

România intenționează să achiziționeze noi vehicule de luptă pentru infanterie (IFV), ca parte a unui program militar de înzestrare. În următoarea perioadă ar urma să fie anunţată o licitație pentru aceste echipamente. Costul estimat al viitoarelor vehicule de luptă este de aproape 3 miliarde de euro.

Vehiculele de luptă pentru infanterie vor fi achiziționate în cadrul programului derulat de Armata României denumit „Maşina de luptă a infanteriei, pe şenile – MLI”. Potrivit surselor site-ului Adevărul.ro, trei mari producători mondiali de armament vor concura pentru contractul de furnizare a vehiculelor blindate. Este vorba de vehiculul blindat de luptă ASCOD de la General Dynamics European Land Systems, de vehiculul de luptă pentru infanterie Redback fabricat de compania sud-coreeană Hanwha Defence și de vehiculul de luptă Lynx de la Rheinmetall.

În cadrul contractului de furnizare a vehiculelor blindate de luptă pentru infanterie, primele loturi de vehicule vor fi importate, urmate de transferul de tehnologie către industria românească de apărare și, ulterior, de producția de vehicule blindate în România. Acest program va avea două faze. Prima fază va implica achiziționarea a 246 de transportoare blindate de trupe, inclusiv simulatoare de antrenament și logistica.

Programul de înzestrare, cu plăţile aferente, se va desfăşura în două etape. În etapa I se are în vedere achiziţia a 246 de complete MLI, inclusiv simulatoarele de instrucţie şi suportul logistic iniţial. Etapă va fi iniţiată în anul 2023 şi se va derula pentru o perioadă de 9 ani, până în anul 2031. Valoarea estimată a contractelor de achiziţie din etapa I este de 2.545 mld. euro.

Pentru etapa a II-a este avută în vedere achiziţia a 52 de complete MLI pentru stocul strategic şi operativ, cu iniţiere după anul 2031. Valoarea estimată a contractelor de achiziţie din această etapă este de 450 milioane euro. Vehiculul de luptă pentru infanterie ASCOD a fost dezvoltat de compania austriacă Steyr-Daimler-Puch Spezialfahrzeug AG și de compania spaniolă Santa Barbara Sistemas, care fac parte din General Dynamics European Land Combat Systems, divizia europeană a General Dynamics Corporation, începând cu anul 2003. Vehiculul cântărește până la 28 de tone și poate fi echipat cu diverse sisteme de armament, module operate de la distanță sau turele, în funcție de nevoile clienților.

BMP Redback este o versiune îmbunătățită a IFV-ului K21 BMP aflat în serviciul armatei sud-coreene. IFV-ul Redback dispune de o serie de tehnologii de ultima generatei și inovatoare, cum ar fi șenilele din cauciuc compozit, sistemul de protecție activă Iron Fist și sistemul de conștientizare a situației montat pe cască Iron Vision.

Redback are o greutate de 42 de tone și ar putea fi clasificat ca fiind un IFV greu. Acest vehicul șenilat a fost proiectat de la început pentru a rezista exploziilor de mine și dispozitivelor explozive improvizate. Rezistă la explozii echivalente cu 10 kg de TNT oriunde. Echipajul și pasagerii sunt așezați pe scaune care absorb energia exploziei. De asemenea, Redback a fost proiectat de la început pentru a fi echipat cu sistemul de protecție activă Iron Fist al companiei israeliene Elbit. Acest nou IFV este înarmat cu un tun automat Mk44S Bushmaster II de 30 mm. Acesta trage cu muniție de 30×173 mm. Interesant este că tunul de 30 mm al Redback poate fi ușor modernizat şi adus la calibrul unui tun de 40 mm – trebuie înlocuite doar trei piese și nu este necesară nicio modificare a turelei.

IFV-ul dispune şi de o mitralieră coaxială de 7,62 mm, precum și o stație de armament controlată de la distanță. Poate fi înarmat cu o mitralieră grea de 12,7 mm, o mitralieră de uz general de 7,62 mm sau un lansator automat de grenade de 40 mm. Se poate monta pe turela şi un lansator cu două rachete ghidate antitanc Spike LR2 – cu o rază de acțiune de 5,5 km. 

Lynx IFV a fost dezvoltat de compania germana Rheinmetall. Trebuie precizat că vehiculul de luptă pentru infanterie Lynx este la mare căutare, compania Rheinmetall l-a propus spre vânzare către Australia, Republica Cehă și Statele Unite, iar Ungaria a semnat în 2020 un contract pentru 218 de vehicule de acest tip.

Rheinmetall susţine că indiferent de modul în care vehiculul Lynx se deplasează, tehnologia excelentă de stabilizare a sistemului de arme asigură o precizie constantă. Industria germană de apărare a făcut ca Lynx să fie un vehicul modern de luptă pentru infanterie care să dispună de un nivel ridicat de protecție, mobilitate şi letalitate.

Lynx este un vehicul cu șenile, cu un echipaj format din trei operatori, cu capacitatea de a transporta opt soldați în partea din spate. Lynx este înarmat cu o turelă Lancer 2.0. Pe turele Lance arma principală este tunul automat MK30-2 / ABM, dezvoltat și construit de Rheinmetall. Utilizarea acestui tun aduce o serie de avantaje pentru echipajul vehiculului.

KF41 cântărește 44 de tone, semnificativ mai mult decât Bradley care are 30 de tone. KF41 este mai mare, dar este și mai agil, cu un raport greutate/cai putere de 26 la 1, comparativ cu Bradley unde raportul greutate/cai putere este de aproximativ 21 la 1.

Spread the love

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *