SRI ar fi desființat Direcția Apărarea Constituției. „S-a transformat într-un loc mic, de analiză a diverselor rapoarte”

În plin an electoral, structura din cadrul SRI care se ocupă de apărearea Constituției ar fi fost desființată, potrivit unor surse citate de HotNews. SRI a refuzat să comenteze, astfel că nu există o confirmare sau o infirmare oficială a informațiilor din presă.

În iulie 2024, cu doar câteva luni înainte de declanșarea campaniilor electorale pentru alegerile parlamentare și prezidențiale, Direcția Apărarea Constituției a fost desființată, iar modul de lucru a fost radical schimbat. Surse apropiate situației au declarat pentru HotNews că această reorganizare a redus semnificativ capacitatea de intervenție a SRI în domeniul apărării constituționale.

„Apărarea Constituției s-a transformat într-un loc mic, de analiză a diverselor rapoarte venite de la alte direcții, iar mulți ofițeri au fost transferați către zona academică a SRI”, a explicat o sursă.

Decizia desființării acestei direcții a fost pusă în contextul atacului hibrid despre care SRI a raportat ulterior CSAT, ceea ce alimentează suspiciuni asupra momentului ales și a motivațiilor din spatele acestei schimbări organizaționale.

Întrebat despre motivele desființării Direcției Apărarea Constituției, SRI a invocat protecția informațiilor clasificate. Într-un răspuns adresat HotNews, instituția a subliniat că „organizarea concretă a Serviciului Român de Informații este supusă regimului protecției informațiilor clasificate”, conform legislației privind accesul la informațiile publice. În același mesaj, SRI a reafirmat angajamentul său pentru „îndeplinirea în condiții de legalitate a tuturor atribuțiilor conferite prin lege pentru apărarea securității naționale”.

Un element central al raportului prezentat în ședința CSAT din 28 noiembrie 2024 a fost utilizarea masivă a rețelelor sociale în campania electorală. SRI a raportat că 797 de conturi TikTok, create încă din 2016, au fost activate strategic pentru promovarea candidatului Călin Georgescu în perioada campaniei prezidențiale. Aceste conturi au făcut parte dintr-o rețea mai amplă, de 25.000 de conturi, folosite pentru a disemina conținut pro-Georgescu.

De asemenea, SRI a investigat finanțarea acestor operațiuni, iar TikTok a recunoscut încasarea a 381.000 de dolari pentru campania digitală. În documentele publice, se menționează că AEP a oprit campania online a candidatului Georgescu chiar înainte de primul tur al alegerilor, invocând „finanțare zero”.

Spread the love

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *